Někteří podnikatelé a lidé pohybující se nějakým způsobem na internetu, se neradi propagují a derou do popředí pozornosti, zejména jsou-li introvertnější povahy.
To je na jednu stranu zcela pochopitelné, bohužel však vzhledem k množství podnětů, které dnešní člověk musí zpracovat, není pravděpodobné, že každému bude věnována dostatečná pozornost. Proto je potřeba se ukázat, prodat, zaujmout, i když to třeba není momentálně příjemné.
Existuje hned několik relativně jednoduchých způsobů, jak to udělat.
Některé z nich bychom vám rádi představili v tomto článku.
PR články
Propagační články – publikace PR článků již dnes nejsou (nebo spíše nemají být) bezobsažným opakováním reklamních frází, ale obsahem s reálnou substancí. Není to přitom tak složité – stačí si vybrat téma z daného oboru, napsat článek populárně-naučného charakteru a publikovat ho na svém blogu či spřáteleném webu spolu s odkazy na stránky, kam byste návštěvníky rádi navedli. Měl by být pochopitelný a poutavý i pro laika, avšak ne primitivní, cílem je totiž předat i nějakou tu informační hodnotu, ne jen zuřivě ukazovat prstem na sebe. Takovýto přirozený a nenásilný přístup je ve většině případů efektivnější než tvrdá marketingová masáž a trapné, ohrané reklamní obraty. Prokazujete odbornost a zviditelňujete se smysluplně a férově, zároveň jako bonus budujete důvěru, která se vám později mnohonásobně vrátí.
Placená propagace
Na některých platformách je možné zaplatit si propagaci svého obsahu či webu různými způsoby. Obvykle je možné zvolit si, kolik vás tato služba bude stát, proto je možné tuto variantu využít i v případě, že váš rozpočet zatím není velký.
Pro propagační příspěvky rozhodně vyberte kvalitní obsah, který dobře prezentuje váš web či celý byznys. Do této kategorie v podstatě spadá i práce copywriterů a marketingových či SEO specialistů, kterých je široká škála a nabízí různé služby za různé ceny.
Je tedy třeba případně zvolit někoho, kdo vám opravdu sedne a máte z něj pocit, že ví, co chcete a potřebujete. Někdy je však při napjatějším rozpočtu lepší zaplatit si propagaci například na sociálních sítích a obsah či doprovodné texty poskytnout samostatně, záleží na vaší konkrétní situaci.
Linkbuilding
Linkbuilding může využít takřka každý, i ten, pro koho jsou pojmy z této oblasti naprostou španělskou vesnicí. Zjednodušeně řečeno jde jen o to, umístit někde mimo svůj web odkaz, který návštěvníka přivede na požadovanou stránku. Udělat se to dá různě – od odkazu v propagačním článku jako takovém až po krátkou zmínku na sociálních sítích, přičemž všechny způsoby mají svá pro a proti.
Co se ale dá doporučit rovnou, je vyhledávat weby a místa, kam své odkazy umisťovat s jistou péčí. Odkaz vystavený na pochybné stránce rozklíčují potenciální klienti i Google samotný jako vadný a do budoucna vám to může přinést jisté problémy. Buďte tedy opatrní, a to i ve fázi, kdy jste vlastně velice vděční, že vám odkaz vůbec někdo někde zveřejní.