Společnost X také uvedla, že hodlá shromažďovat informace o zaměstnání a vzdělání uživatelů. „Můžeme shromažďovat a používat vaše osobní údaje (jako vaše pracovní zkušenosti, průběh vzdělání, preference zaměstnání, dovednosti a schopnosti, vaše vyhledávání pracovních míst a podobně),“ stojí mimo jiné v nových pravidlech. Firma tato data hodlá využít při doporučování pracovních míst, personalizaci reklamy či propojování zaměstnavatelů a uchazečů o práci.
Předchozí pravidla, která jsou platná do letošního roku, odkazy na biometrické údaje ani na záznamy o studiu a práci neobsahovala.
Firmy provozující sociální média se dlouhodobě potýkají s kritikou uživatelů i regulačních orgánů po celém světě kvůli tomu, které informace shromažďují a jak tyto údaje využívají, například při prodeji personalizované reklamy. Zatím není jasné, jak bude společnost X biometrické údaje shromažďovat ani jak je bude používat.
Musk dříve uvedl, že jednou z jeho priorit je zbavit stránky neautentických účtů a získat více uživatelů k používání placené služby ověřeného účtu.
Hromadná žaloba podaná ve Spojených státech v červenci uvádí, že společnost X „nedostatečně informovala jednotlivce, kteří komunikovali (vědomě či nevědomě) se společností Twitter, že shromažďuje jejich biometrické identifikátory z každé fotografie obsahující obličej, která je nahrána na Twitter“.